درباره وبلاگ

سلام... دختر من یه فرشتس... یه فرشته کوچولو و ناز... یه من عاشق فرشتمم... فرشته من یه هدیه بزرگ از طرف خداست... فرشته با قدم هایی آهسته...
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دختر کوچک من و آدرس dokhtareman.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 81
بازدید ماه : 81
بازدید کل : 49039
تعداد مطالب : 16
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

دختر کوچک من
جمعه 26 آبان 1391برچسب:, :: 16:2 ::  نويسنده : با تو       

در جوامع مختلف تعداد کودکان سندرم داون در میان کودکان عادی متفاوت است . این عدد از بین 600 کودک تا 1000 کودک ذکر شده است . علت دقیق این بیماری شناخته شده نیست ، اما حاملگی در سنهای بالاتر ارتباط نزدیکتری با سندرم داون دارد . کودکان مبتلا به سندرم داون دارای ویژگی های متمایز هستند ، و گاهی معلولیتشان شامل مشکلات جسمی و ذهنی توام است .

 

هنگام خرید اسباب بازی برای کودکان مبتلا به سندرم داون ، مهم است نظر کسانی که با این کودکان در تماسند و برای پیشرفت و زندگی بهتر آنها تلاش می کنند را جویا شوید . کمک درمان فیزیکی ؛ به دنبال اسباب بازی است که می تواند مهارت های حرکتی کودک شما را بالا ببرد . همچنین این افراد به شما توصیه خواهند کرد که چه وسایل بازی به شناخت و آموزش مهارتهای روزمره مربوط می شوند .

اسباب بازی های آموزشی می توانند جنبه های مهمی در زندگی کودکان با نشانگان داون را به عهده بگیرند . تحقیقات نشان می دهد که میزان تاخیر رشد در کودکان با سندرم داون , ثابت نیست. اما ، مداخله به موقع و طیف گسترده ای از فعالیت های تحریک کننده می تواند این تاخیر را به مقدار زیادی کاهش دهد. یکی از بهترین بازیها که خیلی زود آن را آغاز کنید , پنهان کردن وسیله اش در اطراف خودش است . وقتی بزرگتر شد , پنهان کردن آن وسیله یا اسباب بازی در زیر خاک و تشویق او به یافتن که باعث استفاده از دست برتر برای در آوردن آن از خاک است . این بازی , اسباب خاصی نمی خواهد , کافی است اطراف کودک را نگاه کنید تا وسیله را بیابید .

اسباب بازیها محرک خوبی در اوایل دوران کودکی برای سندرم داون محسوب می شوند . به عنوان مثال ، جغجغه های رنگی درخشان و توپ بافت می تواند توجه کودک را جلب کند و او را تشویق کند تا واکنش و حرکت مناسبی از خود بروز دهد . به دست آوردن یا گرفتن اسباب بازی امتیاز خوبی برای والدین و علاقمند کردن کودک سندرم داون به بازی است . چرخ دستی های کوچک نیز اسباب حرکتی قابل توجهی هستند . زیرا هنگامی که کودک حرکت میکند , باید فشار هم ایجاد کند و هماهنگی حرکت و فشار و تعادل برای کودک سندرم داون کار ساده ای نیست .

کفشهای سوت داری که باید نقطه ی خاصی از داخل کفش را فشار داد تا صدا کند , محرک خوبی برای اوست . بچه می تواند با تشویق شما به محل صدا دست پیدا کند و از این بازی لذت ببرد , چه وقتی کفش را میپوشد و چه هنگامی که آنها را جلویش قرار میدهید و از او می خواهید دکمه ی زنگ را پیدا کند . اسباب بازیهای ساده ای که باز و بسته شود ، پیچ و مهره ، وسایلی که سرهم می شود و بعد شکسته می شود مانند لگوهای بزرگ , نیز انتخاب خوبی برای توسعه مهارت های درکی و حرکتی است . اسباب بازی لاستیکی که با فشار تغییر شکل می دهد , می تواند مهارت های حرکتی ظریف را بهبود بخشد.

پیشنهاد بعدی , انتخاب اسباب بازی است که خودشان را بهتر بشناسند و اعتماد به نفسشان را تغییر بدهد . ، اسباب بازی که باعث شود در بازی با کودکان دیگر , موفقتر عمل کنند و قدرت شناسایی آنها را ارتقاء دهد. نمونه هایی از عروسک ، teddies و anatomically که مشابه آن برای کودکان مبتلا به سندرم داون وجود دارد .

 آنها به راحتی می توانند با این عروسک ها , خود را شناسایی کنند : دهان کوچک آنها ، شکل بادامی چشم ها ، دست و پا کوتاه ، فضاهای بزرگ بین انگشتان پا. بازی کردن با آنها می تواند به خود آگاهی کودک داون کمک کند . هنگامی که عروسک خود را میشناسند , آنها می توانند معنای من را درک کنند و این شاید احساس خوبی هم نباشد !

اسباب بازی که باعث تسهیل رشد زبان بشود , نیز توصیه می شود. اگر آنها بتوانند مهارت های ارتباطی خود را بهبود بخشند , بهتر هم می توانند تنظیمات اجتماعی را بشناسند. مادر و گفتار درمان میتوانند با کتاب هایی که حواس صوتی ، لمس و دیداری را تحریک کند با کودک بازی کنند . کارتهای لمسی که برجستگی و فرورفتگی دارند . ضبط صوتی که در دسترس کودک قرار بگیرد و کودک بیاموزد آن را روشن , خاموش و کم و زیاد کند . از آنجا که کودکان مبتلا به سندرم داون دارای پتانسیل های مختلف هستند . زمان اکتساب آنها متفاوت است و فرمول کلی برایشان قابل اجرا نیست . با مشورت گفتار درمان عروسکهای سخنگو میتوانند در زمان مناسب یادگیری گفتار کودک به آنها کمک کنند .

اگر شما احساس خلاقانه داشته باشید , لازم نیست که از خانه ی اسباب بازی به خانه ی اسباب بازی دیگری بروید تا برای درمان کودک مبتلا به سندرم داون وسیله ی بازی تهیه کنید . هر چیزی با زیپ یا دکمه می تواند به عنوان راهی برای توسعه مهارت کودک خدمترسانی کند. هر چیزی که می تواند توجه کودک را جلب کند , اسباب بازی او هم هست , راکت تنیس , گلدان قدیمی و تابه ها با ایجاد صدا و ضربه یا آموختن طرز استفاده از آن , حواس او را تحریک می کند .حتی اجازه بدهید آنها به mp3 شما گوش کنند , می توانید تحریک عملکرد حسی او را ببینید .

نمونه عروسکها را ببینید .
 
www.downsyndromedolls.com/online/index.php



صفحه قبل 1 صفحه بعد